Razvojne faze dječjeg stvaralaštva najistraženije su područje likovnog odgoja i obrazovanja. Interes za dječji likovni izraz počeo je u drugoj polovini 19. st. prvi istraživači bili su psiholozi i pedagozi, a zatim i stručnjaci iz područja vizualno- likovnog odgoja i obrazovanja.
Djeca od 3. - 7. godine, ističu Piaget i Chateau, pokazuju velike naklonosti prema crtanju, modeliranju i građenju te se nazivaju slobodnim izražavanjem. Rana manifestacija tih kreativnih aktivnosti uvjetovana je unutrašnjim potrebama djeteta da dovede u sklad svoje inherentne tendencije i da izrazi svoju individualnu stvarnost. Dragocjen je stupanj zastupljenosti i osviještene važnosti dječjeg likovnog stvalaštva u današnje vrijeme gdje se s pravom na vrlo visoko postavljenoj razini kroz cjelokupni odgojno- obrazovni proces sve više stavlja naglasak na važnost i dobrobit likovnog odgoja od što ranije dobi u razvoju predškolske djece i zato art from the start.
"Cilj umjetnosti nije da predstavi vanjsku pojavnost stvari, nego njihov unutarnji značaj."
Aristotel